Un dia a P3

El dia a dia a l’Escola està ple de moments únics i irrepetibles, són instants que fan que tot el que vivim ens faci créixer i avançar. Es combinen activitats de diferents tipus, unes més lliures, les altres una mica més dirigides, però totes elles permeten atendre i respectar els diferents ritmes i necessitats. Us agradaria saber-ne una mica més? Doncs som-hi!

La jornada a l’Escola s’inicia amb el que anomenem lentrada relaxada, que ens permet  gaudir d’una estoneta (de 9.00 a 9.30 h aprox.) de la companyia de qui ens porta a l’Escola.  A l’aula en aquest moment hi tenim diferents propostes de joc i podem anar passant per totes elles, ja sigui sols o bé amb els adults.

Un cop hi som la majoria, recollim les diferents propostes i ens trobem a l’espai de la catifa, el racó de l’assemblea, i al so d’una campaneta comença el nostre moment: ens saludem, cantem el Bon dia i seguim amb una activitat molt important: el Com estem? Un a un (i respectant si algú no vol respondre) anem responent com ens sentim, per què ens sentim d’aquella manera i si necessitem quelcom per estar millor. Les emocions són un eix molt important i no podríem començar el dia sense saber la temperatura emocional del grup. Seguidament és el moment del càrrecs i el calendari. Amb els càrrecs podem treballar l’autonomia, l’aprendre a aprendre i afavorir l’assoliment de petites responsabilitats.

Després d’aquest moment d’hàbits i rutines arriba el moment d’esmorzar. Es tracta d’un petit esmorzar que ens doni energia per seguir encarant el matí. Recomanem que siguin esmorzars saludables i apostem per la fruita, lactis, petits entrepans més que brioxeria industrial o begudes ensucrades. I després de l’esmorzar, la necessària estona d’esbarjo, on el joc lliure al pati o a l’aula ens permet observar com es relacionen entre ells i elles.

Els dilluns i dijous al matí tenim música i ambients de lliure circulació (es comparteixen espais amb els alumnes de  P4 i P5 ); els dimecres tenim Racons i Anglès, i el divendres de nou una hora més d’Anglès. I us deveu preguntar pel dimarts al matí, oi? Doncs anem a la piscina, al Club Natació Catalunya, on amb els monitors dels club gaudim de l’activitat aquàtica que considerem molt important per afavorir el desenvolupament psicomotor dels infants.

Abans d’arribar a la tarda tenim el moment del migdia, nosaltres l’anomenem Migdia educatiu, ja que considerem aquest espai i estona com un moment que també forma part de la jornada escolar i per tant el vincle entre les monitores i l’Escola és molt important. Els menús són equilibrats i ecològics a càrrec de Natural Cuina. S’ofereixen tallers i jocs i també l’estona de migdiada per aquells infants que encara ho necessitin.

Igual que al matí, a la tarda abans d’iniciar qualsevol activitat ens trobem al racó de l’assemblea i després de la campaneta ens saludem i comença l’activitat.

Els dilluns i dimecres fem psicomotricitat, per nosaltres el desenvolupament corporal dels infants és molt important i per aquest motiu es respecta el moviment natural de l’infant posant a la seva disposició materials i propostes que el motivin i l’engresquin. Els dimarts i divendres tenim de nou ambients de lliure circulació i el dijous hi ha l’estona de treball de les emocions, es tracta d’una estona on a partir de contes, cançons, quadres, fotografies…,  reflexionem sobre emocions, sentiments.

Abans de marxar tenim el moment de berenar, que igual que l’esmorzar, vetllem per tal que sigui saludable.

El moment de la sortida igual que el d’entrada es converteix en una sortida relaxada, de manera que la porta s’obre a les 16.45 h per tal que es vagi entrant a recollir als infants i es pugui passar una estona junts abans de marxar cap a casa.

Tot el que fem a l’escola té un objectiu molt important: la felicitat dels nostres infants, aconseguir que vinguin contents, relaxats, amb il·lusió és el que ens permetrà créixer i avançar.

Si vols saber més sobre el període d’adaptació, segueix l’enllaç