FAQs

NouPatufet-AmorEstimaPassio-640x360px

Hem seleccionat una relació de les preguntes més freqüents entre els pares novells. Si encara tens dubtes, preguntes o qualsevol aspecte que t’agradaria comentar-nos, truca’ns al 93 707 49 67, o bé utilitza aquest formulari.

 

  1. Què feu al llarg del dia? Sempre seieu?

Es começa amb l’entrada relaxada on els petits acompanyats per aquells pares que es puguin quedar poden gaudir d’una estona de les diferents propostes preparades a l’aula. El dia segueix amb l’activitat del com estem on mesurem l’estat emocional dels petits i continuem amb el moment dels hàbits i rutines tan necessari per afavorir l’autonomia dels petits. La jornada combina activitats que requereixen  una mica més d’atenció amb altres propostes més lliures i permeten en tot moment la manipulació, experimentació i un aprenentatge vivencial a través dels racons de joc i treball i els ambients de lliure circulació. 

  1. A la piscina hi sou vosaltres? Els ajudeu a vestir-se i desvestir-se?

Nosaltres acompanyem els petits a la piscina i estem amb ells en el moment de vestir-se i desvestir-se. Dins de l’aigua els monitors del Club Natació Catalunya els atenen en grups reduïts, amb la presència i vigilància de les mestres com a suport fora de l’aigua.

  1. Amb qui es queden si no van a la piscina? Què fan?

La piscina és una activitat molt beneficiosa que, tot i no ser obligatòria a Educació Infantil, aconsellem per sobre de qualsevol altra activitat complementària. Si opteu per no inscriure-los-hi, sapigueu que en qualsevol moment podeu decidir que hi vagin. Els que no fan piscina es queden amb una mestra i realitzen diferents activitats (jocs, contes, plastilina…).

  1. Què li podem posar per esmorzar?

Es tracta (o s’hauria de tractar) d’un petit esmorzar a mig matí, però si no ha menjat a casa abans de venir es recomanable un entrepà, fruita o làctics. Fes un cop d’ull al nostre blog Fem Salut.

  1. Tot el que comença a P3 té continuïtat a la resta d’Infantil?

Tot el que s’inicia a P3 té continuïtat al llarg de tota l’educació dels teus fills. Durant l’etapa d’Infantil s’afavoreix l’adquisició d’hàbits, rutines que permetin una major autonomia i seguretat i facilitem eines basades en l’aprendre a aprendre, que inclouen també l’educació en valors i la gestió de les emocions.

  1. Teniu present com és cada nen per ajudar-lo en allò que faci més falta?

Tenir una escola d’una sola línia ens permet conèixer tots els alumnes i donar-los allò que necessiten. No són només els nens els qui s’hi han d’adaptar, sinó que també som les mestres qui ho hem de fer i en tot moment tenir present el que cada nen o nena necessita.

  1. Les entrevistes amb els pares, quan comencen?

Som una escola Km 0: qualsevol moment és bo per parlar i intercanviar opinions. La relació mestres-família és directa i immediata. No cal esperar que arribi el segon trimestre ni que passi res per trobar-nos i parlar, i en això es fonamenta la nostra filosofia d’escola.

  1. D’un curs a un altre es manté el coneixement sobre les peculiaritats de cada alumne?

El professorat realitza un consell en el qual es passa revista a tot allò que caracteritza a cada nen/a, per tal de fer una transferència de coneixement entre les mestres dels diferents nivells. En qualsevol cas, la dimensió de la nostra escola i la voluntat expressa de ser una comunitat educativa arquitravada fa que ja abans de passar de curs, les mestres coneguin una mica als alumnes amb ocasió de les múltiples activitats que realitzem conjuntament.

  1. Quantes hores teniu d’anglès, música i  psicomotricitat?

L’anglès ja s’inicia a P3, amb dues hores a la setmana. Igualment introduïm una hora setmanal de música i psicomotricitat, aquesta última també en anglès. 

 

  1. Què fan a informàtica?

Les noves tecnologies estan presents a l’aula i es fan servir smepre que siguin necessàries coma font de recerca d’informació i treball.

Els petits poden accedir-hi en el moment del treball per racons, on poden realitzar treballs, sobretot en el paint i word, que ens permetin reforçar aspectes de numeració, lecto, etc.

  1. Si té dificultats per seguir el nivell de la classe, què feu?

El dimensionament del professorat respecte de l’escola ens permet en tot moment atendre la diversitat dels nens i nenes. Això vol dir que valorem tant el resultat final com el procés. I, per tant, mobilitzem els recursos per donar suport als qui tenen dificultats, però de la mateixa manera apugem el nivell per aquells que mostren tenir més facilitats en determinades àrees.

  1. De vegades no vol parlar de l’escola. Cal obligar-lo?

Igual que els adults, els petits tenen el seu espai de treball -que és l’escola- i on passen moltes hores. Sovint quan surten també tenen ganes de trencar amb tot el que han estat fent. Per això cada curs té un blog que mantenim les mestres i a on podeu seguir en tot moment les activitats més remarcables. Seieu una estoneta amb el vostre fill i mireu junts el blog per tal de reviure amb ells el què han fet durant el dia.

  1. Com funciona el menjador?

L’escola ofereix elservei de mitja pensió, que compta amb personal especialitzat, encarregat de controlar el moment del menjador, descans, joc i esbarjo dels nens i que es defineix com el migdia educatiu, donant així la importància d’aquest moment dins la jornada escolar.

  1. Què cal portar si es queden a dinar?

Cal portat un pitet i/o tovalló i raspall i pasta de dents.

  1. Què passa si un dia arribem tard a recollir-los?

Com a norma general, els petits són acompanyats al centre del carrer Bruniquer, i d’aquesta manera no cal que patiu si per algun motiu feu tard.

  1. Com és l’adaptació? Feu horaris diferents? Poden entrar els pares? Quanta estona?

Per tal de facilitar l’adaptació d’una manera relaxada i respectuosa, es permet l’entrada i estada dels pares dins l’aula i entenem que cada infant té un ritme propi i per la qual cosa, les primeres setmanes, l’horari es va adaptant a les necessitats que es van observant.

No fem horaris diferents d’entrada i sortida, però tal com hem dit en el paràgraf anterior, es respecta el ritme dels petits, això vol dir que la jornada pot ser de més o menys durada en funció també de les necessitats particulars de cadascú.

  1. Què passa si encara porta bolquers?

Entre tots l’anirem ajudant perquè vagi adquirint l’hàbit d’anar al lavabo, però sobretot no cal dramatitzar ni centrar-se només en aquest fet.

  1. Què podem fer a casa per ajudar a l’escola?

A casa el que cal fer simplement és reforçar l’autonomia que van assolint i ajudar-los a fer-se grans, tot donant-los responsabilitats per tal que vegin que poden fer molt més del que es creu. Deixar-los dibuixar, pintar, mirar contes, resseguir camins… sempre com un joc i no com una obligació, és una de les coses que podeu fer junts amb el propòsit de gaudir i compartir bons moments.

  1. Teniu present l’educació emocional a l’escola ? i com la treballeu?

L’educació emocional és present a l’escola ja des de P3 perquè constitueix un dels pilars fonamentals de la nostra escola Km 0. Hi és des del primer moment: del primer hola fins a l’últim instant aprenem a gestionar les nostres emocions dia a dia de manera tàcita. També dediquem moments explícits de reflexió sobre l’alegria, tristesa, por, ràbia… a partir de contes i altres activitats que ens permeten compartir i aprendre els uns dels altres.

  1. Poden portar joguines?

En poden dur, i en especial al principi del curs poden ser un bon recurs que faciliti l’adaptació. Heu de tenir sempre en compte, però, que l’escola no es fa responsable si es trenquen o es perden.

  1. Si és necessari que la psicòloga vegi el meu fill, com ho feu? Podem parlar directament amb ella?

Les mestres comentem el cas a la psicòloga i ella ve a la classe, observa el nen, l’agafa si cal a soles, i en funció del que observa es posa en contacte amb la família per parlar-ne. Sempre us informem si la psicòloga ha d’intervenir.

  1. Puc deixar-lo abans de les 9.00 h?

Sí. A partir de les 8.00 h els podeu deixar a Bruniquer. I a partir de les 8.30 h ja els podeu deixar a Encarnació.

NOTA: Per tal que el vostre fill pugui sortir en el blog, ens haureu d’autoritzar amb un document a què puguem tractar i prendre imatges en el marc de l’activitat escolar.