Casal d'estiu i Casal Jove 2024

A Nou Patufet amb la Fundació del Bàsquet Català.
Juny i juliol. Setembre també Casal (infantil i primària).
Per a infants i joves del 2007 al 2020.
Obert al barri.

Sant Jordi

Parades de roses, Marató de lectura i més activitats.

Preinscripció i matrícula 24-25

Preinscripció: del 6 al 20 de març de 2024

Eixos del model educatiu

Territori
Feminisme
Món sostenible
ODS

Nou espai d'infantil

c. Encarnació, 58.
Disseny ergonòmic i espais harmònics centrats en els infants, famílies i docents. Optimitzat per a la integració amb els espais.

VídeoFotografies

Vida a l'escola

Els blogs de les classes

Una mirada dins l’aula

Extraescolars

Per a infantil, primària i secundària.
Migdies i tardes obertes al barri

Multiesports, dansa, escacs, programació i robòtica, instrument (piano, guitarra, bateria, baix), dibuix i pintura

Estratègia digital de centre

Instrument pràctic que formalitza la governança de la tecnologia en el marc de l’autonomia de centre i del Projecte Educatiu de Centre (PEC).

FESTA OBERTA

10 de març 2024,
d’11 a 13.30 h a C/ Bruniquer, 25
Oberta al barri.

Fotografies Festa Oberta 2024

Presentació Nou Patufet

Nou Patufet neix l’1 de setembre de 2015. És una escola cooperativa d’una sola línia, arrelada al barri de Gràcia. Imparteix els ensenyaments de Segon Cicle d’Educació Infantil (de 3 a 6 anys), Educació Primària (de 6 a 12 anys) i Educació Secundària Obligatòria (de 12 a 16 anys).
L’escola es vertebra en tres eixos importants i essencials que la caracteritzen fent-la única i especial.

ESCOLA FAMILIAR I COOPERATIVA

Ser una escola familiar representa tenir vincles molt estrets entre les diferents persones de la comunitat educativa. Per això, en ser una escola d’una sola línia, aquest teixit de relacions esdevé una acció individualitzada amb cadascun dels membres que conformem aquesta comunitat. Ens permet promoure la realització d’activitats conjuntes. Ens facilita en definitiva, una veritable adaptació a les necessitats tant individuals com col·lectives.

Ser una escola cooperativa ens permet aportar els valors del cooperativisme a l’escola. El cooperativisme es basa en els valors de suport mutu, responsabilitat, democràcia, igualtat, equitat i solidaritat i promou l’honestedat i la vocació social. A més, és un model organitzatiu de futur donat que partint de l’autoocupació i l’autogestió ha de ser el motor del canvi social. Un canvi que s’ha d’empènyer de baix a dalt.

ESCOLA DE PROXIMITAT

Som una escola de proximitat humana i geogràfica. Ser una escola de proximitat humana vol dir promoure i afavorir la participació de les famílies en la vida del centre. Ser una escola de proximitat geogràfica vol dir fer-la present al barri per tal que arribi a ser un referent i participi activament amb el teixit associatiu de l’entorn. Al mateix temps crear xarxes i vincles per tal de consolidar un currículum de barri, entenent per currículum de barri el fet d’incorporar la realitat i necessitats de l’entorn en els aprenentatges, participant de les festes i tradicions i col·laborant amb les associacions i entitats. Som territori, som país, som ciutat perquè som barri.
.

ESCOLA HUMANISTA

La persona com a individu i com a component de la societat és la justificació del nostre treball com ensenyants. Aprenem del nostre alumnat i els ajudem a aprendre adequant-nos al seu ritme i al moment, donant-los eines perquè sàpiguen transformar la informació en coneixement a fi de potenciar un aprenentatge significatiu i vivencial.

Consolidem valors essencials: Respecte, Solidaritat, Honestedat i Compromís. Acompanyem l’alumnat en el seu creixement emocional. Els valors de les Humanitats ens permeten el foment de l’esperit crític i el coneixement del nostre passat per entendre el present i construir el futur. L’escola construeix futur sustentant-se en la Convenció sobre els Drets de l’Infant, el feminisme i l’Agenda 2030 pel Desenvolupament Sostenible (ODS).
.



Fem cinema. 4t d’ESO comença un nou curt

Fem cinema. 4t d’ESO comença un nou curt

Una setmana més, el programa Fem cinema de secundària avança amb els projectes. 1r d’ESO. Hem continuat amb el curtmetratge, aquest cop gravant un telenotícies on avisen que el color ha tornat al planeta. 3r d’ESO. Hem seguit amb el curtmetratge, gravant una escena...

Fem cinema. AITOR competeix a Itàlia

Fem cinema. AITOR competeix a Itàlia

El curtmetratge realitzat per 3r d'ESO "AITOR" competirà al Balóss Milan Junior FIlm Festival d'Itàlia. Aquest és un festival dedicat a projectes audiovisuals realitzats per joves d'entre 6 i 16 anys. El curt competeix a la secció internacional i serà projectat el 10...