Els ambients

Els ambients de Primària

Els ambients de primària se centren en els cursos de 1r i 2n on l’alumnat es barreja en grups heterogenis i circula lliurement per diferents espais tant dins com fora de l’aula.

A partir de diferents propostes de joc i d’experimentació, construeixen el coneixement.

Entenem els ambients com espais preparats i estructurats on:
.- Es pot construir aprenentatge de manera espontània
.- Els infants són els protagonistes i aprenen i participen de manera activa
.- S’afavoreixen les relacions entre iguals permeten el treball cooperatiu
.- Respecta el ritme individual
.- Faciliten i permeten aprenentatges significatius i funcionals

En els ambients l’alumnat és qui decideix on vol anar i les activitats que vol fer; construeix els seu propi aprenentatge tot investigant, provant, assajant, modificant… apropant-se al mètode científic i exposa el resultat final. Els docents són qui guien, observen i fan de mediadors, permetent així l’aprenentatge a l’infant.

Cada ambient té el seu espai i material, aquest ha de ser divers i acostuma a canviar-se sovint perquè els infants vagin trobant nous estímuls que els permetin aprendre. Els infants han de saber quin és el material que poden utilitzar i en acabar cal que l’ambient quedi recollit.

Els ambients que actualment (curs 20-21) s’estan realitzant són:
- Ambient Minimons
- Ambient Crea
- Ambient de jocs de taula

Altres ambients realitzats en cursos anteriors
- Ambient hospital
- Ambient perruqueria

L’estona d’ambients és un dels moments més esperats de l’alumnat de 1r i 2n de primària.
En començar la sessió, seiem en rotllana i parlem de a què ens agradaria jugar, de a quin ambient volem anar, d’objectius de millora individuals i de grup…
A partir de diferents propostes de joc i d’experimentació construeixen el coneixement. L’alumnat participa activament, els infants són protagonistes de l’aprenentatge, es relacionen entre iguals i fomenten el treball cooperatiu.
S’emocionen, interactuen i aprenen a resoldre els possibles conflictes que puguin sorgir amb l’acompanyament de l’adult que observa atentament detectant necessitats i coneixent encara més als infants.
El joc simbòlic és el protagonista de l’ambient de “Minimons” amb ninos, casetes, transports. En el de “Crea” fan volar la imaginació construint amb peces de fusta i lego. En l’ambient de jocs de taula, estableixen pactes, s’organitzen, busquen estratègies i desenvolupen l’enginy
Abans d’acabar, és hora de recollir i deixar els espais a punt per la propera aventura. Els infants tornen a la rotllana fent un tancament. Expressen les emocions viscudes, i expliquen com ha anat aquesta estona.
Són moments conjunts de diversió, creixement i estima.

Ambients 20-21 a 1r i 2n Primària

Ambient perruqueria amb 2n de primària (curs 2016-2017)