Els ambients

Els ambients de Primària

Els ambients de primària se centren en els cursos de 1r i 2n on l’alumnat es barreja en grups heterogenis i circula lliurement per diferents espais tant dins com fora de l’aula.

A partir de diferents propostes de joc i d’experimentació, construeixen el coneixement.

Entenem els ambients com espais preparats i estructurats on:
.- Es pot construir aprenentatge de manera espontània
.- Els alumnes són els protagonistes i aprenen i participen de manera activa
.- S’afavoreixen les relacions entre iguals permeten un el treball cooperatiu
.- Respecta el ritme individual
.- Faciliten i permeten aprenentatges significatius i funcionals

En els ambients l’alumnat es qui decideix on vol anar i les activitats que vol fer; construeix els seu propi aprenentatge tot investigant, provant, assajant, modificant… apropant-se al mètode científic i exposa el resultat final. Els mestres són el qui guien, organitzen, observen i fan de mediadors, permetent així l’aprenentatge a l’infant.

Cada ambient té el seu espai i material, aquest ha de ser divers i cal que es vagi canviant sovint per tal que vagin trobant nous estímuls que els permetin aprendre. Els infants han de saber quin és el material que poden utilitzar i en acabar cal que l’ambient quedi recollit.

Els ambients que actualment (curs 20-21) s’estan realitzant són:
- Ambient hospital
- Ambient Minimons
- Ambient Crea

L’estona d’ambients és un dels moments més esperats de l’alumnat de 1r i 2n de primària.
En començar la sessió, seiem en rotllana i parlem de a què ens agradaria jugar, de a quin ambient volem anar, d’objectius de millora individuals i de grup…
A partir de diferents propostes de joc i d’experimentació construeixen el coneixement. L’alumnat participa activament, els infants són protagonistes de l’aprenentatge, es relacionen entre iguals i fomenten el treball cooperatiu.
S’emocionen, interactuen i aprenen a resoldre els possibles conflictes que puguin sorgir amb l’acompanyament de l’adult que observa atentament detectant necessitats i coneixent encara més als infants.
El joc simbòlic és el protagonista de l’ambient de “Minimons” amb ninos, casetes, transports. També en l’actual ambient de “l’hospital” on juguen a fer-se grans. En el de “Crea” fan volar la imaginació construint amb peces de fusta i lego.
Abans d’acabar, és hora de recollir i deixar els espais a punt per la propera aventura. Els infants tornen a la rotllana fent un tancament. Expressen les emocions viscudes, i expliquen com ha anat aquesta estona.
Són moments conjunts de diversió, creixement i estima.

Ambients 20-21 a 1r i 2n Primària

Ambient perruqueria amb 2n de primària (curs 2016-2017)