#somterritori
Hem consolidat la convicció que infants i joves necessiten conèixer el territori on tenen lloc la major part de les seves vivències, i la de fer-ho de forma experiencial, in situ, sempre que sigui possible. La coneixença de l’entorn immediat atorga als infants i joves un context d’espai que haurà d’ajudar-los a conèixer-se a sí mateixos.
#mónsostenible
Per un sentit ètic i cívic de corresponsabilitat ambiental i de lleialtat envers les generacions futures, és fonamental l’educació per a la sostenibilitat, entesa com un procés permanent i participatiu d’aprenentatge.
#ODS
Per a garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge al llarg de la vida per a tothom, sense deixar ningú enrere, prenem els ODS com a marc referencial per a la construcció d’un món sostenible.
#somfeminisme
Per una educació que posi la construcció de les identitats personals al centre, que transiti del binarisme home-dona a la diversitat de gènere i d’identitats tot fomentant l’apoderament femení, la construcció de noves masculinitats.
#somtransformació
Per tot això, ens proposem col·laborar a la formació de persones que vulguin i puguin transformar el món per a millorar-lo a partir d’una mirada crítica i amb un enfocament humanista i integrador.
Què vol dir ser una escola feminista?
- Permetre que cada persona es desenvolupi i configuri la pròpia identitat d’acord amb la seva personalitat, el que pensa i sent, de dins cap a enfora i no a l’inrevés.
- No fomentar els estereotips de cap tipus, però encara menys els que vagin associats al gènere.
- Lluitar contra el racisme i qualsevol altre tipus de discriminació (interseccionalitat).
- Facilitar que els nens i els nois entenguin el missatge feminista com a una millora per a la vida de totes les persones, també la seva, i no com un atac o una pèrdua de privilegis.
- Impregnar el dia a dia a les aules de la mirada feminista, incorporant la presència de les dones en tots els àmbits de treball i d’estudi i visibilitzant les fites aconseguides per dones al llarg de la història.
- Oferir models de dones que fan coses (per exemple, científiques, artistes, quants més àmbits millor) perquè les nenes de l’escola tinguin referents femenins